Wednesday, September 7, 2011

Thyroid Adik Dah Normal

Alhamdulillah...Dr Mas telefon mama, beritahu keputusan thyroid adik dah balik normal. Tapi buat masa ni adik masih perlu teruskan makan ubat thyroxin cuma dos dah dikurangkan dari 50mg ke 25mg sahaja. Temujanji akan datang nanti kena ambil darah lagi sekali.Minta2lah, boleh stopkan terus ubat adik tu. So adik tinggal makan ubat sawan saja nanti.

15hb September ni adik diantara pesakit yang terpilih kena jumpa pakar Neuro dari Kuala lumpur, so kena berkampunglah di HSI. Tak tahulah giliran adik pukul berapa, sebab setahu mama nama adik giliran yang ke 15 dan juga orang yang terakhir diselitkan. Mama harap mama mendapat lebih input selepas jumpa pakar Neuro tu nanti.

Pencarian mama juga berakhir, bila pakar terapi hubungi mama. Insyaallah mula bulan depan akan ada pakar terapi datang ke rumah. Kalau nak harapkan hospital 2 bulan sekalilah baru dapat temujanji. 1 jam terapi akan kenakan bayaran sebanyak RM80. Jadi mula sekarang mama kena ketepikan seminggu RM80 untuk adik. Peralatan pun terapi yang akan sediakan dan bawa..Jadi tak perlulah mama nak sediakan. Barang untuk terapi pun dahlah agak mahal.

Semoga perjalanan kita sekeluarga di permudahkan dan dimurahkan rezeki ye sayang..Amin!

4 comments: