Monday, June 13, 2011

Bangunlah Adik!

Pagi ini bangun dengan harapan....menagih janji dr hari ni. Nak cabut ventilator!

Sebelum mama mejengah adik di hospital, mama dan babah sempat singgah di restoran kesukaan mama. Bertentang aje dari hospital yg adik tinggal. Hish..mama ni dlm pantang pun nak makan sedap2 ye...hehehe...(* perut mama kena isi juga sayang, kalau tak macam mana kaki nak melangkah! )

Sampai di Nicu, mama dan babah berteka-teki, dah cabut ke ventilator adik...terlepas ke mama moment2 yg di tunggukan?

Mama dan babah melangkah dengan perlahan...terlihat tiub masih lagi di dlm mulut adik...Tel mama berbunyi, atuk sibuk bertanya, macam mana iman? " Blom cabut lglah ayah!" Babah tanya dr yg sentiasa ada berdekatan dengan adik. untuk sentiasa memerhatikan dan mereportkan setiap apa yg terjadi pada setiap pesakit yg dia jaga, termasuklah adik.

" Dr! bila nak cabut ventilator Puteri?"
" Tunggu dr pakar datang! kalau dia kata ok kita buka lepas tu."

Mama terpaksalah tunggu dlm 1 hingga 2 jam lagi. mmm...stiap penantian tu memang satu penyeksaankan!

Masa yg mama dan babah nantikan dah tiba. Dr pakar kata boleh buka! Alhamdulillah! Mama dan babah disuruh tunggu di luar....maybe tak nak mama dan babah tengok sedalam manalah tiub yg di masukkan dlm mulut adik tu.

Hampir 1/2jam juga mama tunggu. Babah jengah adik di pintu...dah nak siap.
Mama lihat adik dipakaikan oksigen yg ada botol air di tepinya..tak tau mama apa nama dia...ada tiub di hidung adik..mata masih terpejam...Dr kata kesan ubat tidur masih ada...so akan beransur hilang perlahan-lahan. Tak pelah janji adik dah semakin membaik.

No comments:

Post a Comment