Thursday, August 11, 2011

Fisioterapi Dan Terapi Cara Kerja

Adik, memang tak suka dengan aktiviti terapi. Setiap kali buat rawatan adik mesti menangis. Apa ye perasaan adik? Kalaulah mama boleh baca fikiran adik!

Adik perlu lebih rajin buat terapi dengan mama. Tak sanggup mama nak tunggu tarikh temujanji yang seterusnya. Mama faham, bukan adik sorang sahaja pesakit yang mereka kena jaga. Ramai lagi yang perlukan perkhidmatan mereka.
Hari ni adik kena pakai splint, En Dan kata kaki kanan adik ketat dan tak tegak.
Hari ini juga buat mama tergelak bila ada makcik dekat kedai makan tehur mama. " Dik kasut dia lagi satu mana?" Mama jawab " Memang dia pakai kasut sebelah saja!" apalah makcik tukan dik!

6 comments:

  1. salam,

    boleh mencuba rawatan alternatif ini , http://www.ceragem.net.my/ ... PERCUMA. sy pernah gih cawangan dia di P. Pinang dahulu, hanya perlu datang dan berurut dgn mesin yg disediakan. di Bdr Tun Razak ada satu, dekat dgn Pantai Cheras Medical.

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas cadangan.
    saya dah baca, tapi tak tahulah kalau saya silap. Rasa tak sesuai untuk adik iman. Sebab adik melibatkan saraf otak dia yang tak berfungsi.Tapi kalau ada yang saya tak faham mungkin saudara boleeh terangkan.

    ReplyDelete
  3. salam,
    2 tahun lepas masa tuh sy cuba di Penang (byk mesin yg disediakan) mungkin kalo berkesempatan puan bole direct pergi / call. tanya terus kepada mereka yg lg arif. lagipun penggunaan mesin dia adalah percuma (satu sesi dlm 40 minit), boleh datang hari-hari. caw Johor pun ader:
    Johor Bharu Centre
    No 94-01, Jalan Molek 2/2, Taman Molek, 81100 Johor Bharu, Johor
    Tel : 07-357 2580

    ReplyDelete
  4. boleh jgak search di Facebook, search CERAGEM, sy lihat ada beberapa profile yg menggunakan ceragem sbg profile name. mungkin boleh dpt pertanyaan lanjut dr situ.

    ReplyDelete
  5. rawatan ini adalah Homeoterapi Tulang Belakang, salah satu urutannyer adalah adalah berkaitan dgn Brain Growth. rujukan:
    http://technosolutionss.blogspot.com/2009/07/ceragem-miracle-treatment.html

    http://sawaal.ibibo.com/childrens-health/3years-oldchild-brain-block-should-be-open-elctrohomeopathy-treatment-very-minner-not-seen-mri-974000.html

    ReplyDelete
  6. ok, terima kasih firdaus. Nanti saya akan hubungi.

    ReplyDelete