Sunday, August 14, 2011

Keputusan EEG

Adik, keputusan EEG Adik menunjukkan gelombang otak adik tidak normal. Adik perlu membuat ujian EEG kali ke-2, untuk pengesahan. Tapi mama tak sanggup nak tunggu tarikh temujanji yang diberikan, dan mama juga akan terpaksa menunggu keputusan yang akan mengambil masa sehingga 4 bulan. Sedangkan tersentak-sentak adik masih ada hingga sekarang. Mama ambil keputusan bawa adik melakukan ujian EEG di Hospital Pakar Puteri.

Proses yang sama adik perlu lalui di Pakar Puteri. Adik sekali lagi perlu di beri ubat tidur. Tapi yang mengusarkan mama, mama tak dapat nak menemani adik di dalam bilik ujian. Mama, babah dan abang setia menanti adik di luar. Setelah hampir 1 jam adik dipulangkan semula ke pangkuan mama. Adik masih lena, hinggakan terdengar dengkuran kecil adik.

Mama menunggu keputusan yang perlu di baca oleh DR Hasnahbi. Setelah 3 jam keputusan adik di hantar semula ke Dr Tan Pakar kanak-kanak di Pakar Puteri. Dr mengataakan keputusan adik tidak normal seperrti yang sepatutnya. Adik mengalami infantile spasm. Adik perlu bergantung dengan ubat. Dr Tan seakan-akan berhati-hati menerangkan tentang keputusan EEG adik. Mungkin dia takut Mama dan Babah akan bersedih. Bukan mama dan babah tak sedih, tapi bagaikan kami dah ada perisai tembok yang kukuh untuk menangkis kesedihan.

Siapa lagi yang akan menjadi kekuatan adik, kalau bukan mama dan babah!


No comments:

Post a Comment