Sunday, August 14, 2011

Ubat Sawan

Hari ni banyak darah adik yang perlu di ambil. Dr nak mulakan ubat sawan berdasarkan keputusan EEG yang diterima. Dr Mas nak tahan adik di wad. Tak sanggup mama nak laluinya lagi. Bukan bagaikan dah fobia untuk benarkan adik di tahan di wad lagi. Mama tahu segala yang terjadi bukan salah Dr, tapi dah itu memang takdirnya. Mama cuba mengelak, mama minta dr tangguhkan tuntuk membiarkan mama dan babah berbincang. Kalau adik masuk hospital siapa yang nak jaga abang? Sedangkan abang memang dah tak boleh berenggang dengan mama. Mama juga risau nanti berbagai lagi eksperimen yang dibuat atas adik. Awal2 dr dah kata setiap pagi dan malam dia akan ambil darah adik. Huh, tak tanggup mama.

Sampai saja di rumah mama hubungi Dr Tan di Pakar Puteri. Mungkin di hospital berbayar lebih senang. Lega hati mama bila Dr kata tak perlu pun nak tahan adik di wad, beri sahaja ubat dah cukup. Cuma adik perlu berjumpa dr setiap 1 minggu. Mama ambil keputusan, kalau setakat peruntukan RM200 hingga RM300 seminggu untuk perubatan adik mama akan cari. Namun untuk membenarkan adik masuk ke hospitaal semula tidak sama sekali.

Jam 5.00ptg mama dapat panggilan dari HSI, Dr Mas suruh mama datang esok pagi. Setelah dr pakar di HSI dan HKL berbincang adik tak perlu di masukkan ke wad.

Macam mana pun mama terpaksa membuat bayaran ke Pakar Puteri kerana ubat telah pun disiapkan. Tak apalah, nak buat macam mana.

No comments:

Post a Comment