Monday, August 15, 2011

KL Hyperbaric Center

Dari kenalan baru di Fame kids mama dapat informasi mengenai terapi oksigen hyperbaric di KL Hyperbaric Centre. Terapi oksigen hyperbaric atau disebut juga HBOT dapat membatu dan juga menyampaikan oksigen ke saraf2 adik yang telah mati. Tapi mama harus mengumpul dulu duit untuk rawatan adik disana.

Babah dah hubungi KL Hyperbaric. Sekali rawatan sahaja RM250, tapi untuk warganegara adalah diskaun, tinggal RM200. Tapi rawatan perlu di lakukan selama 40 kali. Ini bermakna mama harus mengumpul sebanyak RM8,000. Ini belum lagi termasuk untuk pemeriksaan pertama adik, yang mama tak pasti berapa anggarannya. Setakat penginapan bolehlah juga mama menumpang di rumah Opah, di Flat Dato' Keramat. Walaupun terpaksa turun naik tangga 3 tingkat dengan meendukung adik dan abang, mama akan gagahi juga.

Mama harap, dengan terapi ini dapatlah membantu menyembuhkan dan memulihkan semula saraf2 adik. Paling tidak pun mama berharap tersentak-sentak adik yang dr sahkan adalah sejenis sawan iaitu salaam fit, boleh hilang. Pada siapa pun yang pernah melihat keadaan adik ketika kena sawan pun boleh melihat betapa sakitnya adik menangis, betapa kuatnya pekikan suara adik. Mungkin adik beritahu " TOLONG MAMA, ADIK SAKIT! " Wallahhuallam...hanya adik sahaja yang tahu.


2 comments:

  1. semoga iman tabah k...n semoga cepat sembuh k sayang..anak mama pun name iman..NUR IMAN AMANI name die.....

    ReplyDelete
  2. Sedapnye nama anak dia..insyaallah kita jumpa ye nanti!

    ReplyDelete